PRISTATYMAS Į OMNIVA PAŠTOMATĄ 3.49 €

Šokdynė – kaip rasti sau tinkamiausią? (+ naudingi patarimai, kaip pasirinkti)

,,Šokdynė – ar tai vaikų žaislas?!’’ daugelis tikriausiai pasakytų skaitydami šį pavadinimą. Tiesą sakant tai yra puiki (tai pat ir suaugusiųjų) treniruočių priemonė, padedanti lavinti koordinacija ir raumenis, bei reguliuoti kūno svorį.

 

Šuolių su šokinėjančia virve tradicija atsirado XVII amžiuje Nyderlanduose, kur pirmiausia paplito tarp vietinių vaikų, kurie vieni ar dviese šokdami ant stygos, grojo muzika. Iš pradžių tokia veikla buvo laikoma visiškai juokinga, tačiau netrukus ji paplito už Atlanto iki Amerikos ir viso pasaulio.

 

Hantlid


Kokia šokdynės nauda?

 

Tikriausiai kiekvienas žmogus tam tikru mastu buvo veikiamas šuolio virvės – kaip mažas vaikas žaidimų aikštelėje, ar pagrindinėse mokyklose kūno kultūros pamokoje. Šuoliai su šokdynę yra vienas iš labai lengvų būdų pasiekti sportinę formą ir gerai jaustis. Šio tipo treniruotės stimuliuoja ir stiprina sąnarius ir yra tinkamos įvairaus amžiaus ir fizinės formos žmonėms dėl mažos traumų rizikos.

 

Hantlid


Kokių skirtingų šuolių lynų yra?

 

Šuolių virvės daugiausiai skiriasi savo medžiagomis. Yra, pavyzdžiui, šokdynės pagamintos iš virvių, kurias pirmiausia naudoja gimnastikoje. Taip pat yra odinių šokdynių ir PVC dengtų aliuminio lyno šokdynių.

 

Be to, šokdynių lynai taip pat skiriasi storiu. Plonesnė šokdynė, tuo ji yra lengvesnė ir leidžia greičiau šokinėti. Šokdynių virvės, kurios yra storesnės, yra šiek tiek lėtesnės, tačiau taip pat siūlo didesnį efektą, nes greitai jas perkelti reikia daugiau pastangų.

 

Be to šokdynės skiriasi taip pat skiriasi storiu. Plonesnės šokdynės yra lengvesnės ir leidžia greičiau šokinėti. Šokdynių, kurių virvė yra storesnė šokinėjimas taps lėtesnis, tačiau tai taip pat siūlo didesnį treniruočių efektą, nes reikės daugiau pastangų.

Šokdynės taip pat skiriasi ir ilgiu. Budopunkt parduodamų šokdynių virvių ilgis yra reguliuojamas. Šokdynės virvės ilgį galima sureguliuoti per rankenos galą, iš kurio virvę galima ištraukti, o likusią dalį arba nupjauti, arba pritvirtinti atitinkamu varžtu. Tai yra ypač naudingas variantas, kai šokdynę naudoja keli skirtingo ūgio žmonės, nes tai leidžia neribotą laiką keisti šokdynės virvės ilgį. Šokdynių rankenos taip pat skiriasi – kai kurių šokdynių rankenos yra storesnės, jas taip pat sunkiau laikyti. Taip pat yra šokdynių ir su plonesnėmis rankenomis, kurios pagamintos tiek iš plastiko, tiek iš metalo.

 

Iš įdomesnių modelių galima išskirti tuos, kuriems galima pridėti svorius. Pavyzdžiui, virvė sveria du kilogramus ir taip gerokai apsunkina šokinėjimą. Vietoj šokdynės rankenų taip pat galima pridėti svorius. Taip pat yra modelių Budopunkt, kur rankenos viduje yra skaitiklis, skaičiuojantis atliktus šuolius.

 

Hantlid


Kaip išsirinkti šokdynę?

 

Tai daugiau skonio reikalas, tačiau yra keletas pasiūlymų, kurių reikia laikytis. Plonesnes šokdynės paprastai labiau tinka pažengusiems šuolininkams, nes juo taip pat galima naudoti su dvigubu ar trigubu šuoliu. Pavyzdžiui, CrossFit klubuose naudojamos plonos ir reguliuojamos šokdynės varžtu. Be to, prieš įsigydami galėtumėte pagalvoti, ar norite papildomo svorio, ar įprastos šokdynės.

 

Vaikams taip pat tinka vidutinio storio ir reguliuojamo ilgio šokdynės. Koreguodami ilgį, galėtumėte vadovautis klasikine formule – norėdami apskaičiuoti teisingą šokdynės virvės ilgį, turite žengti ant jo viena koja ir sureguliuoti taip, kad virvės dalis pasiektų tiksliai po pažastimis.

 

Tačiau, kadangi, svarbiausias veiksnys rankantis šokdynę yra asmeninis jausmas ir pirmenybė – prieš pirkdami būtu gerai tai išbandyti patiems. Budopunkt turi visų skirtingų tipų šuolių virves, ir norintieji gali juos išbandyti vietoje, norėdami rasti tinkamą variantą.

 

Hüppenöör


Kokio tipo šokdynės man yra geriausios?

 

Norėdami pasirinkti tinkamą šokdynę, pirmiausia turite savęs paklausti – dėl ko man reikia šokdynės – kad kartkartėmis pašoktumėte namuose, arba yra neabejotinas noras atrasti ir išbandyti treniruočių žavesį šokdynės.

Hüppenöör

 

Tekstilinės šokdynės – pradedančiųjų lygis

Dažniausia šokdynė, kuri visiems tikrai primins vaikystę

Privalumas – vienas pigiausių variantų prekyboje.

Minusai: šuolis iš prigimties yra sunkus ir lėtas.

Taigi, jei esate CrossFit sportininkas, boksininkas ar pažengęs, galite praleisti šį pasirinkimą. Šokdynė tai tiks pradedantiesiems – šokdynės virvė yra pakankamai stora, kad galėtum kontroliuoti, pajausti šokdynę ir atlikti šuolį.

Tai tinka naudoti patalpose, nes tekstilė sugeria drėgmė lauke, todėl virvė tampa dar sunkesnė ir kietesnė, o mėgavimasis šokinėjimu greitai dingsta, ypač pradedantiesiems.

 

Hüppenöör

Odinės šokdynės – retro šuolis boksininkams

Bėgant metams populiarus pasirinkimas buvo tarp boksininkų, įskaitant legendinius sportininkus Mohammed Ali ir Mike Tyson.

Bokso treniruotėse odinės šokdynės buvo naudojamos daugiausia lavinant koordinaciją, kojų greitį ir judrumą, reikalingą bokso sporte.

Rankenos yra paprastai pagamintos iš medžio arba iš plastiko ir yra savaime greitesnės už tekstilines šokdynės.

Nors norintys odinės šokdynės turi atsižvelgti į tai, kad oda yra organinė medžiaga – ją naudojant lauke, reikia vengti drėgnų aplinkos sąlygų. Taip pat turėtumėte būti atsargūs dėl odinių šokdynių, skirtingų greičio treniruotėms ir pradedantiesiems – šokdynės virve gali įgauti inercija ir prisiliesti prie kūno, o tai gali sukelti skaudžius pojūčius.

Hüppenöör

Šokdynės padengtos plastiku / PVC, - universaliausias pasirinkimas visiems - nuo pradedančiųjų iki CrossFit entuziastų

Sporto rinkoje populiariausia šuolių virvių rūšis. Produkto kaina skiriasi daugelio atžvilgių – skiriasi nuo jo savybių - rankenų ar virvės ilgio ir storio.

Priklausomai nuo stiliaus ir orientacijos, šokdynė tinka tiek pradedantiesiems, tiek pažengusiems.

Šokdynės virvės greitis vaidina svarbų vaidmenį vartotojo pasirinkimuose.

Jei esate CrossFit mėgėjas ir reguliariai renkatės CrossFit treniruotes, tada pasirinkite šokdynę, kurio storis yra 2,5 – 4 mm, o rankenos turėtų būti pagamintos iš patvarios medžiagos – pavyzdžiui, metalo.
- 2,5 mm – tinka pažengusiems entuziastams, kurių pažinimas ir virvės techniškumas leidžia atlikti ypač greitus ir nuoseklius šuolius.
- 4,0 mm – pradedantiesiems entuziastams, kurie prieš šokinėdami turėtų išmokti pajusti virvės mobilumą.

 

Kovos menų mėgėjams – rekomenduojame 4 mm plastikine danga padengtą plieninę vielinę virvę arba odinę – nors tai nėra maksimaliai greita, tačiau garantuojamas efektyvesnis ištvermės treniruočių efektas. Verta prisiminti, kad kuo storesnis laidas, tuo ilgiau jis tarnaus. Šių šokdynių virvės pagaminami iš tankios plieninės vielos, todėl skausmo pojūčiai, dėl klaidų ar didelio greičio yra garantuoti. Reikėtų vengti šokinėti ant kietų grindų (pvz., betono, asfalto), nes toks paviršius sunaudoja plastiką ir žymiai sutrumpina gaminio tarnavimo laiką. Ant guminių grindų arba parketo grindų naudokite plastikinių virvių trumpiklį.

 

Hüppenöör

Sunkios šokinėjimo virvės – jėga, greitis ir ištvermė

 

Šios šokdynės nėra skirtos pradedantiesiems, nes norint veiksmingai pasinaudoti treniruoklio treniruočių efektais, reikia ankstesnės patirties ir aukšto lygio technikos. Šio tipo treniruotėse derinama jėga, ištvermė ir greitis.

Yra keltas variantų: pridėti svorius prie rankenų, didelio svorio virvė, prie kurios galite pridėti svorio arba turėti skirtingo svorio šokdynes.

 

Taigi, jei esate įgijęs įprasto šokdynės techniką ir ištvermę ir norite sunkinti pasunkinti šokinėjimą, tuomet galite būti tikri, kad šokdynė papildytas Jūsų treniruotę svarbiu principu.

 

Kokį poveikį šokdynė daro kūnui?

 

Tai labai efektyvios kardio treniruotės, gerai veikiančios širdies ir kraujagyslių sistemą, riebalų deginimą ir svorio metimą. Pavyzdžiui, 10 minučių šokinėjimas yra proporcingas mažo rato bėgimo atlikimui.

 

Šokdynė taip pat lavina koordinaciją, ypač jei šuolius atliekate skirtingų variantų, be įprastų. Kadangi šokinėjama ant kojų, vadinamojo nykščio darbo greitį galima išvystyti su šokdyne, o tai labai svarbu, pavyzdžiui, bėgant.

 

Hantlid


Kokius šokdynės pratimus siūlome be klasikinių variantų?

 

Be stovėjimo vienoje vietoje, Jūs taip pat galite šokinėti su šokdynę, tuo pačiu metu judėdami patys. Tai yra sunkiau nei įprasto šokinėjimai, todėl geras būdas pakelti treniruotę į naują lygį. Tačiau pradžioje reikėtų aiškiai išaiškinti techniką ir užtikrinti, kad šokinėjimas vyktų vidutiniu tempu, nes tada tai naudingiausia organizmui.

 

Ką dar turėčiau žinoti apie šokdynes?

 

Turi būti sureguliuotas šokdynes ilgis. Jei virvė per ilga, peršokus yra pavojus kad susilies su kūnų. Tačiau tai sulėtina visą šuolio procesą. Per trumpa virvė taip pat padidina riziką užkliūti.

 

Skirtingai nuo daugelio treniruočių įrangos, šokdynei paprastai nereikia jokios priežiūros, o tai taip yra vienas iš didelių privalumų. Be to, taip pat labai patogu juos laikyti ir pasiimti į kelionę – galite šokinėti beveik bet kur.


Pratimai

 






Budopunkt galite rasti visas šokdynes išvardintas straipsnyje. Pažvelkite į mūsų šokdynių pasirinkimą arba užsukite į Budopunkt parduotuvę adresu Savanorių pr. 284A, Kaunas.

Jei straipsnis jums buvo naudingas, spustelėkite „Patinka“, o jei jūsų draugai gali susidomėti, spustelėkite „Bendrinti“. Dėkojame už atsiliepimą!

Jūsų atsiliepimai mums yra labai svarbūs, nes jie parodo, kad verta kurti aukštos kokybės turinį lietuvių kalba :)